2010. november 1., hétfő

Újrahasznosítás 1...a pizsama

Vegyünk egy finom, rugalmas, kötött trikót, a szekrényből vagy például a turiból...ezt a selyem-angóra keverékből készült vékony cuccot nem lehetett nem elhozni (pedig nem hordok ilyesmit),egyrészt vadi új volt, másrészt most fogom mutatni mi mindent készíthetünk belőle.A krém és a rózsaszín egyik kedvenc kombinációm, jól is áll a kiscsajnak...akár egy görög istennő :)
...Mégis a krém és a fekete mellett döntöttem és kézzel kezdtem el a stafírungot varrni (a szoba ,ahol varrni szoktam foglalt volt őszi szünet lévén )...de nem is bánom,mert legalább kedvet kap az is , akinek nincs varrógépe.
A bugyit és a harisnyát majd később mutatom.
Egy raglán ujjú felsőt kezdtem el , szerintem ez a legkönnyebb az ujja szempontjából.A passzék divatosan direkt "rongyosan" azaz szegetlenül készültek...minél kevesebb a hajtás és varrás ,annál kényelmesebb :)
Még így is ad egy kis tartást ,egy kicsit nyújtva varrtam oda a keskeny pántokat.Ehhez persze olyan anyag kell,ami nem fut fel...
A rugalmasság érdekében cikkcakkban,kis öltésekkel varrtam,az egyenes kézi öltés nem hagyná tágulni.Hímzéssel egy kicsit erősítettem a varrásoknál,de itt is olyat választottam,ami enged nyúlni.Közben megetettem a pipit pár bogyóval...nem volt igazán középen a minta :D
Egy kis cuki applikáció "életet"lehel a pizsama felsőbe...



A pizsama gatyó is kézzel készült, hasíték és gumi nélkül...egy jobb sorsra érdemes , első használat után kilyukadt "repülős" zokni felső szélének felhasználásával...a visszerek védelmében ( na meg ezt is megrángattam... és kérem nem szalad sehová.)
Ez persze varrógéppel sokkal szebb ,egyszerűbb és gyorsabb lenne ...itt is varrás közben nyújtani kell a passzét, elkelne egy harmadik, negyedik kéz ilyenkor ...
...láthatóan kényelmesre sikeredett :)
A fincsi fánkot az őszi szünetes nagylányom "sütötte " (cernit)

1 megjegyzés:

Hegemony77 írta...

Hát megint fantasztikusat alkottál! Minden nagyon klassz, de az a felső a gyönyörű aprólékos hímzéssel, az egy csoda!